Svar till anonym

Aonym om Dagens ridning:
Vilken storlek på träns skulle du ha på en c-ponny? Ponny eller cob?
Tacksam för svar!

Hej Anonym! Alla hästhuvuden ser olika ut. Finns ingen direkt mall vilken storlek kategorierna ska ha osv. Alltså kan jag inte säga till dig vilken storlek förens man sett hästen. Anser du själv att hästen har ett stort huvud anpassat till kroppen?
Vissa har jättehuvud och vissa små anpassat till sin kategori. Oftast brukar B-ponnysarna ha Ponny storleken (varierande) men majoriteten av alla B brukar ha det men det varierar ju som sagt.

C-ponny för mig känns lite som att de antingen har ponny eller cob oftast men det är omöjligt att säga då alla ser olika ut.

Nu vet jag ju inte vad detta handlar om. Present? Till din egna? Hyrhäst? Ett tips är att fråga vad hästen redan har. Om det inte går skulle jag köpa på öppet köp eller låna någon annans. Beror också såklart hur tränset ser ut i storlek. Vissa är ponny/cob och vissa är mot shettishållet.

Lycka till!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

håller med , det är verkligen helt olika! Gulle har cob och boy ponny ;) <3

2011-06-16 @ 21:44:43
URL: http://gulleojag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0