Dagens ridning

Pernillas recension om passet:

idag vid ett så var jag i Johannas stall och fotade lite när hon red ! Det såg riktigt bra ut och eftersom att hon är en vääldigt svår ponny att rida så var Johanna verkligen tålmodig ;) skulle aldrig någonsin ha så mycket som henne :P har ridit henne lite och hon var verkligen envis, ryckte bara upp huvudet men då var det bara att hålla i tyglarna och driva på med skänklarna! Det var det som Johanna gjorde på LV idag och hon tyckte att det funkade riktigt bra. Jag tror att LV behöver jobbas i en lite lägre form när hon ska bli lösgjord för att då ser hon mycket mera avspänd ut och jobbar under sig med bakbenen på ett mycket bättre sätt. Och dom fick verkligen till det idag !! :D så duktiga, speciellt med tanke på hur svår LV är att rida ;)

Min recension om passet blir ganska kort, det kändes faktiskt bra idag. Eller jag försökte få henne i en djupare form och mer lösgjord. Det gjorde susen! Måste bli bättre på lösgörningen. Alla bilder är inte rättvisa :)



(Bilderna gick inte att lägga in, konstigt! försöker igen imorgon)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken storlek på träns skulle du ha på en c-ponny? Ponny eller cob?

Tacksam för svar!

2011-06-16 @ 14:20:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0