Dem stressiga vardagen!

Idag var jag först i skolan, precis som en vanlig tråkig måndag ser ut. Höll på att dö utav trötthet på dagens lektioner, orkar inte plugga!! Jaja det är väl bara att stå ut med långa genomgångar med betygskriterier antar jag..... Vi skulle egentligen till museum idag men när vi kom dig hade läraren såklart inte kollat upp om det var öppet men jag får se det positivt att jag har lärt mig något nytt, lärde mig att alla museum har måndagsstängt.
 
Wiho, kunde då alltså åka tidigare till stallet! Tog det ganska lugnt i stallet, mockade lite i min egna lugna takt utan stress. Det jag tycker är så härligt med stallet är just att slippa den vardagliga stressen. I stallet kan jag ta det lugnt, alldeles i min egna takt....för det mesta när inte folk tjatar på mig att skynda på! Idag började jag med att läsa om kliniker i stockholm, vi ska ju kolla tänderna på la venza och vill därför se utbudet. Tog en paus ifrån det och mockade lite, gick och fixade kraftfodret och kollade lite mer på mobilen, mockade klart i boxen och hämtade La Venza i hagen. Spolade rent benen, kratsade hovarna innan hon fick gå in i boxen.... Yes nu var jag helt plötsligt klar. Idag var jag ganska snabb, tycker jag själv men om man hade spelat in mig på en film hade jag nog sett väldigt oaktiv ut..... Som sagt är det viktigt för mig att ta det lugnt och tänka bort all stress, ibland lite för mycket kanske.
 
Trots en något stressig vardag med skolan är jag otroligt nöjd just nu, jag har allt, jag har mina vänner, jag har underbara föräldrar och jag har dessutom fått min mamma att förstå hur viktigt det är med häst för mig. Jag är lycklig, har dessutom försökt koppla bort stressen- ja det går bra!
 
Ojojoj, nu glömde jag ju berätta vad dagens aktivering blev med La Venza. Blev en kort promenad med back on track damaskerna på. Hade tänkt mig en promenad på i alla fall 20 minuter, men nej där sabbades snabbt planen när en stressad mamma skulle plocka upp mig på dirr. Bara att vända tillbaka och se glad ut....
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0