Min nya box!

Idag fick jag en ny annan box än den jag haft tidigare!
 
La Venza trivs bättre där inne i hörnan och blir inte alls lika uppspelt som när hon står mitt i stallet så att säga. När andra hästar gått ur stallet har hon kunnat se i fönstret vart de sticker, något jag trott känts bättre för henne. Testade att ställa henne längst in en gång där hon inte ser vart de sticker och då blev hon mycket lugnare. Väldigt skönt att ha löst ett litet problem!
 
Fixade och torvade boxen idag, sorterade täcken och schabrak och flyttade upp de på vinden. Bytte även täckesplats uppe på loftet. Kunde göra det medans hon stod ensam i boxen, något jag annars aldrig kunnat göra. Att kunna gå upp på loftet och greja ett tag utan att hästen blir galen är ju verkligen något som betyder så mycket. Många är bortskämda med att kunna det, jag fick känna på att kunna göra det först nu! :-)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0