Grödinge

Som sagt körde vi LV till grödinge igår till min kompis med egen gård. När vi hämtade in Venzan på fm innan vi skulle åka fick vi duscha av hela henne och täcket först för hela hon var en stor lerklump. Hon stod och tryckte brevid en kompis i hagen och var trött efter en säkert jobbig natt med massa regn. Vi fick duscha av henne och grimman som var helt full av lerklumpar. Hela ansiktet var som ett grått monster och stackars har väl legat i leran. Hon var trött när vi tog in henne och när vi duschat klart henne slängde jag på ett täcke och skydd så lastade vi. Hon protesterade 2 gånger innan hon gick in. Hon gillar nämligen inte att stå smalt och gillar det inte alls men nu var den transporten med bred bom uthyrd tyvärr men när hon väl kommit in stod hon som ett ljus (nästan i alla fall..)
 
Framme på gården visade de oss runt och man kunde tro att La Venza hoppat ur transporten då hon inte gjorde ett minsta lilla gnägg eller änns visade att hon var där...så skönt! Boxen var jättestor och mysig, inga galler eller någonting heller och det var helt underbart! Det är så jag egentligen skulle vilja bo och ha häst utan galler.  Det är något jag tror La Venza verkligen kommer trivas med. Sedan släppte jag ut henne i hagen, en väldigt fin och mysig hage med kuperad terräng och massa träd vilket jag också tycker är riktigt mysigt! Hon var väldigt lugn och gillade hagen trots att hon fick gå ensam men det har vi inget emot. Trodde hon skulle gnägga när hon såg de andra i hagen brevid men hon hade verkligen inte något emot det och tog det mer ro. Nu slipper vi dessutom sönderbitna täcken och hennes svans får vila ifrån bitandes!
 
Jag sa hejdå till finaste och sedan åkte vi till stallet igen och fixade lite, hjälpte Axelina med att få in sin häst och sedan åkte jag hem och packade. Kom fram i göteborg vid 8-tiden :-)
 
Igår frågade jag Tess om hon var ridsugen och ville testa La Venza vilket hon gärna gjorde! Fick sms efter hon ridit att det gått jättebra och hon tyckte hon var en superfin ponny som jag mycket väl kan rida LA med snart. Kul att både hon, Lina och Bettan har sagt det! Jag själv har väl tvivlat lite på det men nu ska vi träna mer på det och se så det sitter. Hon förstod också vad La Venza har för svagheter och det är skönt med det :-) La Venza har varit trött nu senaste tiden när hon fått sova ute och det är synd för hon har tappat mycket under den tiden! Men somsagt har hon box nu!
 
Idag red Rebecka ut med La Venza :-)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0