Gaaaaah!

Igår lappade vi ihop eksemtäcket ordentligt och förstärkte. Ut med täcket igårkväll och imorse när vi kommer till stallet är det sönder IGEN! Blir lite galen nu.....Antibit verkar hästarna älska att jag har på mina täcken eftersom de fortfarande går sönder varje dag. Inte roligt när man ska behöva köpa nya täcken varannan dag. Flugtäcket har jag skitit i att det varit hål i, har sett förjävligt smutsigt ut men vad fan ska man göra....Vem ska betala alla trasiga täcken? En och samma häst....
 
Hur lite jag än vill förstärka täcket ännu mer är det nu ett måste, får  lägga tygförstärkning på hela bakdelen nu faktiskt. Eksemtäcket är ju faktiskt det hon har stort behov av nu. Igår fick jag inte änns röra hennes eksem vid manken för att hon har så ont. Fick mig inte en så bra titt alltså hur det såg ut mer än att det var rött och köttigt just eftersom stackaren skakade så! :-( Idag fick hon en vilodag, åkte dit innan jobbet i morse för att kolla till henne och ge henne lite gottis!
 
Någon som har tips på bra medel att ha på täcket? har testat allt ifrån ättika till antibit. Så sådana "svaga" saker lär ju inte fungera. Tjära?
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0