Fina ponnyer!

Alicia Carlsson vann dagens ponnydressyr med Paulo Pan.

Klar seger för Alicia

11 juli 2012

Ponny  Alicia Carlsson upprepade kvalsegern när hon på onsdagseftermiddagen tog är överlägsen vinst i Hagahill Ponny Kür i sadeln på Paulo Pan.

Alicia Carlsson och rutinerade Paolo Pan (e Örnäs Sun Boy-Cawdor Hywel, uppf L Stenström), skimmelvalacken som hunnit bli 20 år, red ihop drygt 74 procent och hade långt avstånd i resultatlistan till tvåan, danska Simone Fersner. De tre domarna var idag helt överens om att Alicias ritt var bäst i det sju ekipage stora startfältet.

- Det här är helt sjukt, jag är så glad! Redan igår (efter kvalsegern) var jag gladast på jorden, men nu, jag kan inte fatta det. Och med de procenten, sa 14-åriga Alicia med ett stort leende efter prisutdelningen.
Ekipaget har nyligen fått ett nytt kürprogram, till samma jazzmusik som tidigare, men inte hunnit träna så mycket på det ännu. Men på onsdagen satt det som det skulle.
- Jag kom lite före i musiken och fick lägga en volt, men han gjorde allt det svåra bra. Vi hade många enkla byten - de gör han så bra - och sedan travökningarna som är hans paradgren.

_______________________________
 
Bevis på att äldre ponnysar kan vara lika fräsha ändå, många tycker 20 år är gammalt. Ja visst är hästen äldre men det är verkligen inte slut för alla. Jag och La Venza har helt klart mycket mer att ge. Sedan finns det såklart hästar över 20 år som är ringrostiga och behöver trappas ner...Jag som alltid hållit igång med La Venza vet att vi har mycket kvar och hon är inte en utav de hästar som är ofräsha och "slöa" och visar sig gammal till sättet.
 
Man kan tillexempel se på John Whitaker som tävlat hoppning på 22-åriga milton.Alicia Carlsson var överlycklig efter sin seger.
.

Kommentarer
Postat av: Nina

Han är väldigt fin!

2012-07-14 @ 10:31:28
URL: http://ninafyrman.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0