Dagens ridpass

Bara för att jag tänkte skicka en bildbomb nu från passet idag gick det inte...suck! Hade mitt nya turkosa schabrak, boots, turkosa benskydd och blå/vit outfit på mig.
 
Idag frågade Tilda om hon fick ta fram lite markarbete åt mig och vara som en coach för mig idag. Jag tycker det är jätteroligt att hoppa....allt under 60 cm! Men idag kände jag att Tilda kunde stötta mig framåt och faktiskt våga. Tilda är en underbar vän, hon är en vän som förstår mig och vet vad jag klarar av. Hon förstår min rädsla men får det att bli roligt. Hon fick mig idag att säga "jag vill hoppa högre" vilket inte det oftast brukar vara. Jag brukar vara den där människan som får en klump i magen och ser ett hinder med rädsla.
 
Tilda hade satt upp upphöjda bommar som jag travade över, sedan gjorde vi om det till studs som jag hoppade över som är en riktigt bra gymnastikövning. Gick superbra, Tilda fick påminna mig om vägen efter hinder. Man blir lätt blind på sig själv. Tilda fick vara lite boss idag och bestämma vad jag skulle göra på övningar osv och då bestämde hon ju såklart att jag skulle hoppa med tyglarna i en knut och ut med armarna, samt utan stigbygar! Gick suveränt!
 
Vi gick över till ett rättupstående räcke där jag hoppade 60 cm, sedan tog tilda fram en oxer och vi gjorde samma höjd. Kändes skitbra och jag ville bara hoppa mer! Tilda vet att jag blir nervös och sa att jag skulle ta ett stort andetag 10 meter innan hinder- superbra verkligen! Då försvann mycket nervositet och det blev helt plötsligt roligt att hoppa. Jag bad Tilda höja (till ca 70) och det är något jag ångrar, något jag verkligen inte borde gjort. . .
 
Det som händer är att La Venza tar ett stort språng och jag blir lite rädd, jag bestämmer mig tufft nog att göra igen och driva på henne lite mer. samma sak igen, vi flyger över hindret och jag blir ännu räddare. Jag blev irriterad på mig själv att jag ville hoppa högre...nu hamnade vi steg 0 igen. Var var för ivrig helt enkelt. Men vi avslutade med lågt hinder, sedan travade jag av ordentligt och sedan skrittade Tilda av henne 20 minuter.
 
Tilda och jag pratade efter passet och hon tyckte det var stor skillnad sedan sist hon såg oss hoppa men jag var inte helt nöjd.....men vi ska verkligen träna upp detta nu och jag ska låta andra hoppa. La Venza tycker det är roligt.
 
Både Rebecka och Angelina har hoppat henne och det ser alltid skitbra ut :-D Så jag ska fråga om Angelina vill hoppa henne någon dag och såklart Rebecka :-D
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0