Dagens ridpass

Idag när jag kom till stallet fixade jag först hela boxen med torv och allting! Jag tog in henne sedan och fixade iordning henne inför ett pass på banan. Jag och Angelina red tillsammans samtidigt på banan. Skrittade fram henne och skrittade i båda varven lösgjord. Hon kändes väldigt fin och mjuk i båda sidorna, något som förvånade mig men det gjorde mig glad. Sedan i traven blev allt svårare, hon kändes inte riktigt med idag och kändes lite seg och inte framåt som hon brukar. Alla kan ju ha dåliga dagar. När jag travade kändes det inte riktigt som hon var särskilt lyhörd och hon kändes väldigt tungriden. För att få henne mer fram framför mig galopperade jag lite för att hon skulle bli glad, det var uppskattat men det blev istället då problem att hon ville halka in med bogen och det blev svårt för mig att tillrättavisa det eftersom hon som sagt inte var så mycket på hugget. Tycker det dessutom var varmt och det kan ju ha bidragit till detta. Jag är ändå nöjd med henne eftersom hon var så fin i skritten, sedan att hon inte hade en bra dag kunde jag inte hjälpa till med.
 
Sedan skrittade jag och Angelina ut en sväng! Red sammanlagt ca 35-40 min ink skritt på långa tyglar. Ett väldigt soft pass, precis som min dag på jobbet varit ;-)
 
När vi kom tillbaka fick hon stå inne ända tills jag åkte hem på kvällen. Fick vila till sig lite, eftersom det skulle vara bra väder inatt fick hon sova ute en natt till. Imorgon skulle jag behöva ta in henne igen men vi får se hur det blir eftersom hon behöver sällskap på natten! Hon stod i boxen väldigt lugnt medans jag fixade och grejade uppe på loftet och i stallet. Det ända negativa beteénde hon visat i nya boxen är att hon gärna försöker putta undan matte så man kan smita ut, icke sa nicke La Venza! :-) Hon är så charmig! Hästen jag älskar mest!
 
Hon tyckte hur som helst att det var härligt att vila sig ett tag inne i svala stallet! Vet inte om jag berättade igår att hennes exem blivit jobbig närmare mot manken och jag får inte änns undersöka det för att hon har så ont. Som tur är ligger inte sadeln på det, dock kan schabraket vara ett litet problem så jag får hitta en lösning på det alt rida barbacka ofta för säkerhetskull. Ska ringa vet imorgon! :-)

Kommentarer
Postat av: En erfaren ponnyryttare

Varför rider du så hårt med en så gammal ponny? Hon borde verkligen vila mer än en dag i veckan. Du kommer i längden att slita ut din ponnys ben och muskler, kanske har hon orken i huvudet men inte kroppen.

2012-08-16 @ 20:40:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0