Bettanträning!

Idag var hästen snäll när jag skulle ta in henne, tillskillad från igår då jag fick springa runt i 25 minuter och inte 1 timme som dagen innan....Får alltid ge morot varje gång jag går in i hagen :-)
 
Igår red jag ut med Angelina 1 timme och idag blev det en Bettanträning!
 
Skrittade henne för hand i 10 minuter och sedan skrittade jag henne i en låg stadig form. Travade igång när jag var nöjd med skritten och ville ha henne stadig men låg. Lyckades jäkligt bra idag faktiskt! Hon var otroligt fin och Bettan såg också stor skillnad sedan innna sommaren. Lönar sig verkligen att köra hårt! :-) Vi tränade på allt ifrån galoppfattningar, förvändgalopp, uppridningar och ökad skritt. Allting gjordes med lätthet och det var ingen övning vi hade svår och fastade på. Hade i slutet svårt med uppridningen bara att få henne i en bra halt utan att högerbak inte bråkade lite. Men när jag korrigerade och höll emot något på höger bak fick vi till det!
 
Har massa att träna på nu inför nästa träning, blir en träning nästa vecka någon dag igen! Blir även en Isabellaträning nästa vecka! Skulle vilja göra ett schema men pga att allt är så oklart med alla träningar blir det väldigt svårt att pussla ihop. Allt kommer som det kommer istället! :-) Men det jag vet hitills är i alla fall är att imorgon blir det en vilodag för La Venza och på tisdag blir det repetioner från dagens träning!
 
Tilda fotade på träningen idag, bilder kommer i veckan :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0