Uteritt

Härlig dag och halvdag på jobbet! The boss hade inget arbete kvar för oss att göra så vi fick sluta hela 3 timmar tidigare och därmed fick det bli en halvdag! Me like. Sprang till tuben för att hinna med bussen till stallet, jag hann! Dagens lycka. Jag blev glad. Jag är glad idag!
 
Väl i stallet tog jag in henne direkt och hon fick vila lite i boxen, så skönt när hon är avslappanad och inte så hispig. Jag kunde gott tänka på annat och inte tänka på om hon skulle sparka sönder boxen- härligt! När Angelina kom fixade vi ordning hästarna. Vi red ut en sväng i ca 45 minuter. Galopperade mycket vilket var bra för La Venza och hon kändes lätt och mjuk. Försökte få henne mer på bakdelen och verkligen känna att jag drev henne bak och framåt. Var som vanligt en väldigt trevlig uteritt!
 
Efter uteritten tvättade jag bort eksemschampot som fått rida i medans vi red. Eksemen ser inte så jättebra ut, problemet i ridningen blir ju att schabraket precis ligger på men jag får hitta en lösning på det. Det är ingenting som förvärrar det men det ligger nära utan att det trycker. Imorgon ska jag och mamma köpa mer PROB produkter att använda, väldigt nöjd med det.
 
När jag duschat henne och fixat fick hon lite kraftfoder och sedan fick hon stå inne och vila. Det fick bli några vilotimmar för henne idag, skönt! Hon är så lugn inne så det är väldigt harmoniskt. :-) Måste gå och lägga mig nu och få mig lite sömn! Godnattis :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0