Tappsko!

Igår när vi skulle ta in La Venza upptäckte vi en tappsko, synd men vi fick göra ett omslag så hon inte sliter sönder hoven! Sådant som händer :-)
 
Imorse åkte vi till stallet för att ta in La Venza, hon får vila sig inne på dagarna och vara ute på natten! Eksemen var otroligt mycket bättre än igår nu när vi börjat med cortison. Idag reagerade hon inte lika kraftigt som innan. Skönt! Sedan åkte jag direkt till jobbet, chill dag! Idag blev det att dammtorka lite hyllor och slänga gamla engelskaböcket i en container och då passade vi på känslan att riva sönder böckerna samtidigt, inte ofta man får göra det! Kändes kul och bra! :-) Direkt efter jobbet åkte jag till La Venza och myste med henne och när jag höll på och fixade i stallet kom Lillan på besök, väldigt roligt och vi pratade en massa :-) sedan släppte jag ut La Venza i hagen, hon blev glad och galopperade till sina kompisar! Hon har varit otroligt duktig idag och hon tyckte det var skönt att vila upp sig lite inne. Blev ju alltså ingen ridning nu och blir några vilodagar, inte så kul att ställa av henne men vad ska man göra! Nästa vecka blir det lektioner för Bella! Bettan är borta så det blir nog bara en träning nästa vecka. Annars försöker jag ju träna minst en gång i veckan men gärna 2/ggr vecka.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0