Ponny sm!

Det första jag gjorde idag när jag kom till stallet var att ta in La Venza, kom till stallet runt halv 11 idag! Pysslade lite med henne, tvättade rent eksemen och smörjde på salva. Måste säga att resultatet är superfint! Fixade också omslag på hoven hon har tappsko på eftersom hon är så känslig och har en dålig hovkvalité!
 
I ''hovpaketet''har jag först bomull, handuk formad efter hov som förstärkning för hoven, vetifelxlinda och silvertejp! Har hållt sig kvar hitills under nätterna och har fungerat superbra! :-)
 
Vi lämnade kvar både La Venza Mafioso och Pirazzi inne nu i värmen. De var väldigt trötta hela kompisgruppen! La Venza blev glad över lite sällskap även fast hon klarat det utmärkt själv! Hon är en helt annan häst nu i hörnan!
 
När vi fixat klart i stallet åkte jag och Michaela till Angelina för att mötas upp och åka till runsten! Ponny SM såklart! Var otroligt roligt! Satt i solen och kollade på fina ponnysar och även ryttare som försökte få hästarna hoppa genom att skrika igenom sin vilja! Ja alla har olika taktiker så att säga ;-) Kollade även runt lite bland utställarna där de hade lite prylar, ingenting jag behövde just nu fast det kändes lockande att köpa en Kingsland jacka....Får väl kanske åka dit en sväng imorgon för att köpa en! blev väldigt sugen på det nu när man kom hem...Aja vi får se!
Vi åt lunch där också, underbar dag :-)
 
Tillbaka i stallet pysslade jag ytterligare med La Venza och staplade in lite torv i förrådet, bara 36 balar kvar nu då!...
 
Känns väldigt trist att inte änns kunna gå på en promenad med hästen nu pga tappsko. Saknar ridningen också men vad ska man göra.... Imorgon får hon stå inne på dagen som vanligt och så får vi se vad dagen bjudet på! :-)
 

Kommentarer
Postat av: Julia

Tack så jättemycket Johanna:) blir så glad när jag får höra sånt! Speciellt från en äldre tjej som kan mycket om hästar och ridning!
Måste också säga att Jag tycker att du har kämpat på bra med la Venza & rider henne jättebra!
Kram!

2012-08-05 @ 01:04:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0