Maten

Jag är otroligt nöjd med mitt jobb och där trivs jag jättebra! Kan kännas lite läskigt ibland att gå i en mörk korridor men tur att man inte är ensam.... MEN är det något jag gärna avstår från är det faktiskt skolmaten. Jag är inte van vid sådan mat eftersom vi har matkort i skolan och i min tidigare skola hade faktiskt rätt okej skolmat.
 
När det kommer till överkokt pasta som är allderles vattning med ost och skinksås med skinka som man måste tugga som pyttipanna känns det faktiskt inte så lockande. Får hoppas min magsäck kommer bli krympt efter dessa tre veckor.
 
Igår tillexempel, var väldigt noga med att hitta en ren tallrik idag, ni vet säkert att alla tallrikar är ju faktiskt inte helt diskade och jag vet ju hur tallrikar, glas bestick brukar diskas och hur det kan slarvas med det på en skola. Hur som helst var den första tallriken jag tog smutsig, usch tänkte jag men hade en hel klass sittande bakom min rygg och då vill man ju inte stå där och välja ut en fräsh tallrik. Tog en ny och går och hoppas på att den är ren. När jag kommer fram till maten ser jag lite smuts på ena sidan tallriken, USCH tänker jag. (måste ta en paus på detta inlägg, mår illa utav detta....)
 
Tillbaka- hur som helst är min tallrik lite smutsig på ena sidan vilket betyder att man inte kan lägga mat där, sen kändes det äckligt att få in besticken i munnen så jag ville inte röra besticken med tänkerna eller munnen ifall de också är smutsiga. Hur som helst var detta äckligt, ursäkta det ska man ju egentligen inte säga men där var min gräns. Kalla mig kräsen om ni vill, jag är det! Får hoppas idag på bra mat och fräsha tallrikar....annars går nog jag och köper någon liten yogurt eller något. Får bli en PW ikväll också hoppas jag! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0