Varit och kollat på tävling

Hej allihopa! Har haft en otroligt trevlig dag idag med Emily!

Först till Årsta runsten där vi hejade på Filippa som tävlade 2 klasser och det såg jättebra ut :) Många fina ekipage på banan, funderar själv på att vara med nästa gång faktiskt. Emily hade redan tävlat idag och det hade också gått jättebra.

Hjälpte Emily med flytten från förra stallet, gick bra! Sedan tillbaka till vårt stall och då fixade jag allting med mat och så. Sedan fick La Venza springa av sig lite grann och sedan kom Vallmo och så fick de träffas. Väldigt lugnt och de var inte på bushumör. La Venza behöver lite pepp i det, vi gjorde också en liten lite mer övning mot NH hållet att man "jagar" bort hästen ifrån mig vilket i detta fall inte krävs mycket men då kan man använda sig av grimskaft eller spö och bara smackar på utan att röra hästen och om man nuddar LV i galopp brukar hon göra några bakut och bockningar söt som hon är men det får aldrig bli spö på bestraffning men jag nuddar henne ibland bara för att busa lite. Tycker det är viktigt att ha lite busdagar! Men fram till saken, jag lät henne trava och galoppera hur hon ville, bara hon rör sig framåt och inte mot mig. Sedan ber jag henen stanna, jag går emot henne, klappar henne i pannan och springer in till mitten och hon travar brevid mig. Det är faktiskt en bra övning som stärker! Sedan kan man göra den mer eller mindre advancerad som man nu vill ha den.

Inga bilder tyärr :(



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0