varför klipper jag benen?

Ja som rubriken lyder kanske folk undrar varför jag väljer att klippa benen, vet ju att många inte gör det. Ena delen är att jag tycker det är grymt snyggt och hästen ser helt enkelt mer välvårdad ut. Säger nu inte att hovskägg är fult på något vis men jag tycker själv att det är snyggare men sedan väljer folk själv vad man gör med sin häst.

Sedan andra anledningen är pga hennes mugg. Nu kanske några utav er tänker "Hallå? hur tänker du nu? hovskägget är ju där utav en anledning och skyddar". Som svar på det kan jag säga att för La Venzas del är det värre med hovskägget. Visst finns det där av en anledning men ofta blir hovskägget blött och lerigt och i stället bara fuktigt och förvärrar muggen. I La Venzas situation är det så det ligger till. Är också noga med att skölja av lera och smuts och behandla innan det gått för långt men jag har en tendens att bli lat tyvärr men jag ska verkligen skärpa mig vad det gäller det. När benen är klippta kan man hålla rent lättare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0