Dagens wihoooo :)

Idag var det skitmysigt i skolan, alla lärare utklädda och alla lampor i skolan var släckta! Min skola är bäst!
Efter skolan gick jag och Ida och fikade och då kom värsta överaskningen, otroligt! Planer bokade om några veckor- vad kan det vara vi ska hitta på? ;) hmhm...

Sedan pratade jag lite i telefon och sedan stack jag till stallelt! Träffade Emelie som skulle rida idag :) Gick superbra, bara lite inför imorgon. Emelie red mycket volter och det såg bra ut, ibland vill ju La Venza krulla ihop sig lite men vi försökte få upp henne i formen lite och det klarade de galant. Blev faktiskt grymt sugen så jag måste erkänna att jag faktiskt testade rida henne några varv, för min fot var galoppen bäst och i traven blev det antingen lite skumpigt eller så gjorde det ont i lättridningen så jag kände lite på henne i skritten också och jag tycker verkligen hon varit jättefin dessa dagar. Jag red bara några få minuter bara för att känna lite på henne. Sedan hoppade Emelie upp igen och travade av henne lite i låg form och hon fick sedan långa tyglar när Emelie gjort en godkänd halt vilket blev på andra försöket. Sedan skrittade vi av henne och gick ut på en liten promenad.

I stallet sedan borstade vi av henen lite, jag flätade svansen, tvättade benen som fick sig en liten kur! Stretchade benen och fixade lite.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0