Träning för Bettan

Lördag idag, alltså lektion för Bettan! Ni ska veta hur taggad jag är för träning och tävling nu! Kände ganska direkt att hon jobbade bra igår då hon var ganska trött men det kändes väldigt bra idag.

Började med att skritta fram, jobbade lite i skritten och sedan travade vi fram. Jag måste ha ett bra stöd på ytter och verkligen aldrig släppa det. För mig blir det lätt att hon drar sig ur mina tygeltag och jag inte har kvar samma stöd. Men idag med stödet på ytter kändes det verkligen att jag hade större kontroll och kunde påverka formen mer!

När jag tar på ytter gör jag mycket halvhalter och när jag vill ha henne i en lägre form ska jag påverka med inner och samtidigt viktigt att jag inte har ytter på tjocka delen av magen för det blir ingen inverkan på henne.
Kände att hon lossnade bra idag men stundtals bråkar hon lite ibland och då ska jag bara fortsätta driva.
Behöver ett snäpp högre grundtempo i galoppen, då kommer hon igång mer.

Ni ska få lite bilder nu ifrån passet ikväll! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0