Tisdagens ridpass

Dagen började som en vanlig tisdag med ridning med skolan, då vi skulle rida för Kvk. Jag red Sahara och inför detta skulle det knoppas och borstas! Gick väl helt okej egentligen, var ett tag sedan men jag försökte rida ihop henne lite så att hon inte skulle vara så lång och låg. Tappade ytter ibland men annars fick jag med henne kändes det som. Helt okej alltså :) Ingen häst att bara sitta på precis, som hästar inte ska vara heller ;)

Ägrim, gick inte så jättebra faktiskt! Mycket halter och volter i början och sedan galoppfattningar och avsaktningar till trav som gick helt okej. Men inte riktigt min typ av häst, och sadeln får jag alltid väldigt ont i ryggen av !

La venza skötte sig ganska bra, busade till det lite igår men när jag lugnt men bestämt visade vart skåpet skulle stå gick det helt okej! Hon fånar sig ju lite ibland men då löste jag det med lite mer lösgörande övningar och drev henne lite framåt och bestämde mig vart jag skulle! Kändes bäst i vänster varv! Gjorde även några uppvändningar på medelinjen som kändes superbra! Så jag är faktiskt nöjd med henne igår!
Skrittade fram 10 min och sedan gjorde vi lite serpentinbågar med lite förvirrande övningar för henne som gick superbra! Hon lyssnar så otroligt bra på rösten och sätet så om man råkar "proa" saktar hon av när jag inte är beredd så jag ska träna mer på min följsamhet. Galopperade något varv i båda varven men i varje varv fick hon först galoppera på halvlångatyglar och då gick det undan kan jag säga ;) Travade på fyrkanten med utåtställningar och travade av när jag var nöjd! Skrittade sedan av 15 min.

Totalt blev det 45 min, Hon blev väldigt svettig så hon fick ha halstäcket på under natten! Nu i helgen ska vi klippa henne så snart ryker björnpälsen som tur är :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0