Svettig häst



Idag var det ett ganska jobbigt men lärorikt pass för både mig och La Venza! Tyvärr blev Sabina träningen inställd med full förstående! Sabina fyller 18 imorgon så hon har massor att fixa, Grattis till dig bästa Sabina och jag hoppas du kommer ha en superbra 18-årsdag! :)

Tänkte berätta lite om Passet nu! Red i ca 60 - 70 min. Red med allroundsadel, remonträns med 2-delat gummibett.

TränsSkrittade henne för hand i 5 min och sedan i sadel ca 10 min och skrittjobb i början. Travade när jag kände att vi var redo, men redan i början kände jag att jag inte hade kontrollen på henne som jag vill ha. Jag såg till att ha en stadig skänkel och tygel och släppte jobbet med formen och ville bara koncentrera mig några minuter till att på kortsidorna få tillbaka henne och på långsidorna öka lite för att få igång henne. Kan säga att det verkligen gick igång hennes bakdel vilket jag även såg i skuggan! ;) När jag kände mig nöjd med den snabba kollen plockade jag upp henne igen och vi gjorde många snett igenom innan det kändes bra (omöjligt att räkna hur många gånger....) Gjorde lite halter men det gick inte lika bra så jag nöjde mig efter att hon gjort en fin halt.

Sedan gick vi över till galoppen och då galopperade jag snett igenom och bytte galoppen i mitten och fortsatte lite grann. Kändes stel i vänster sida idag som hon även gjorde sist. Ska se till att jobba igenom vänster mer.
Travade av i lite lägre form och det kändes bra, när hon spårade ut lite ibland gick jag in på övningen igen och fortsatte tills det blev bra.

Skrittade sedan av 10 min i sadel och 5 min för hand! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0