tävlingen idag

Hej allihopa! Strålande humör idag! Har varit så otroligt roligt idag- Emelie och La Venza kom tog andraplatsen!

Först vaknade jag av alarmet, hade gärna viljat sova lite mer men jag gjorde mig iordning lite inför stallet. Åkte och köpte mat och sedan direkt till stallet. Där var Emelie och Elin och då fixade vi lite i stallet och tog in La Venza för att fixa iordning och knoppa. Kan säga att det inte blev något med knoppningen pga hennes tjocka man men jag tycker hennes man är så fin ändå så jag är ändå nöjd med hur hon såg ut. Hon passar faktiskt i att ha utsläppt man, när hon är knoppad känns det som att det inte riktigt passar henne eller jag vet inte riktigt.

Fråga till er, vad tror ni? Är ju faktiskt tävling om två veckor igen!

Vi fixade i ordning, spolade benen och oljade hovarna (vilket inte syntes när man väl kom fram). Menmen, hon blev så fin så! En knopp i pannan- enhörningen!

Jag skrittade henne från stallet och sedan mötte Emelie mig och då fick hon rida eftersom jag inte ville det längre. Sedan halvägs satte vi på vita benlindor, snyggt ska det va! När vi väl kom fram ledde jag runt henne lite och sedan red Emelie fram. Superbra verkligen, hon glömde den sk handväskan hemma och kollade upp bra och jag tycker det var bra att hon red fram henne ordentligt och inte lät henne krulla ihop sig och bli för djup i formen vilket verkligen var bra! Höglig ponny som kommentar! :) Domaren gillade La Venza! Im so proud!

Mer bilder imorgon, detta är bara några mobilbilder ifrån dagen, snor de lite av Elin!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0