Mycket gjort!

Idag vaknade jag vid 8-tiden och sedan bar det åt mot stallet!
Höleverans var först på tur! Pga massor med träningsverk och allergi/sjuk var det en jobbig dag. Kände att jag inte riktigt kunde arbeta fullt ut då hela kroppen var slut efter förra veckan. Men det löste sig eftersom alla andra var starka. Ska krya till mig till nästa leverans i december. Detta handlar om 8,5 ton hö!

Sedan blev det korvgrillning, väldigt snällt att köpa korv och läsk! Jag hade inte ätit bra frukost och ingen lunch så jag var väldigt hungrig!

Sedan efter lite mat i magen började jag klippa La Venza, gick helt okej! Första gången jag klipper! Krånglade lite med klippmaskinen pga att en del ramlade bort när vi tvättade den och sedan fick vi den på plats igen. Jag är ändå väldigt nöjd med maskinen! Klippning om någon månad igen ;)

Sedan ville hon inte riktigt att jag skulle klippa huvudet men det gick bra ändå :) Fixar resten någon annan dag.

Ändrade också täcken på La Venza nu när hon är klippt, hon får ha ett bucas täcke med hals inne och regntäcke ute med hals! :) Tagig bort fodret i halsen så det inte blir för varmt men pga att bucastäcket har hals måste även det vara hals på utetäcket.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0