Morgon

Idag hade vi morgonen i stallet, var där vid 06.20 och jag började med att sätta på täcken och medans fixade vi också hö i hagen. Jag gav kraften när alla hade fått täcken på sig. Det roligaste med morgonfodring är att ge kraft och sätta på täcken tycker jag! Höa och sopa gillar min Mamma att göra så det är det hon gör. Jag släpper ut hästarna men i vårt stall ska alla hästar ledas för säkerhetsrisk. La Venza har en gång halkat till i gången så jag är extra noga med allihopa att alla leds ut, man vill ju inte att något ska hända!

Idag får ju La Venza som sagt vila. Fixade hennes hovar igår så de glänste så fint så!

Dock har hon börjat skrapa hoven vid morgonfodring, det gillas inte! Då försöker jag få bort henne ifrån boxdörren och får henne tänka på annat så att hon inte fortsätter sparka upp hela bädden!! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0