Lite dressyr

Idag var jag i stallet ganska länge, fixade och trixade lite ;) Tilda och Josefin var i stallet och red så jag kollade och hjälpte de lite grann. Sedan fixade jag lite med La Venzas mugg och hovar vilket gick bra. Jobbigt men viktigt att göra. Hon har ju väldigt ont av muggen, kan inte ha benskydd på det värsta benet. Får hoppas det blir bra snart och att hon inte blir halt som hon tyvärr brukar bli utav det. I Värsta fall får jag ställa henne i sjukhagen ett tag så det blir bättre. Det fick jag göra i våras när det var som värst. Tråkigt men nödvändigt!

Tvättade rent och rengjorde allt ifrån hovar till benen så att allting verkligen desinfenieras och sedan fick hon gå in i boxen. En viktig sak när hästar har mugg är att hålla rent i boxen och att det inte blir för skitigt. Imorgon ska jag lägga in en ny torv så att det blir lite renare.

Idag skulle jag och Emily med Vallmo rida ut men pga att det blev så mörkt fort valde vi att istället rida lite på banan. Gick sådär men hon var duktigt. Jag skrittade i 10 minuter, jobbade lite på volt och gick över till trav och jobbade lite i trav. Jobbade lite kort galopp och ökade på lite ibland men mestadels lite arbetsgalopp. Tränade någon del ifrån LB som kändes riktigt bra. Travade av och skrittade av 15 minuter.
Blev ganska rörlig med handen idag, vet inte varför men det bara blev så. Eftersom jag ändrade planen och inte red ut idag gör jag det imorgon istället. Ska nog köra mycket intervaller och busa lite med henne. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0