Igår var igår, idag var idag , Imorgon är imorgon

Igår: Skrittade fram som vanligt i 10 minuter, började skrittjobba på volten och redan då kändes hon inte riktigt med. Jag tappade henne på volterna och hon gled ut. Tjafsade lite med mig och protesterade men jag avslutade när hon presterade bra.

Tyvärr inga bilder :( Det suger, jag vet!

Idag: Dressyrlektion för Josefina :)

Skrittade fram ca 5 min ut och 5 minuter på banan. Plockade upp lite kontakt med henne och hon kändes mjuk i munnen och handen. Jag känner att jag kunde ändra formen mycket mer idag än vad jag kunde igår! Travade fram, dock störande och läskigt när folk lastar på skrot brevid volten tyckte La Venza men jag tycker att hon skötte sig mycket bra! Sedan kom Josefina och vi började med skritten och jobbade mycket på volten. Måste verkligen få en bättre ytterhand (stadigare och lägre som kan stödja mer och bättre som kommer få min ridning bättre. Man ska ju inte rida med en högre och mer buren hand innan man klarar av det helt enkelt.

Galoppen var bäst idag men hon var väldigt svår i vänster varv som hon varit nu. Ska boka in en massör som kan komma och känna på henne. Hon vill inte riktigt ställa igenom i vänster varv men det slutade bra idag.

Hade lektion i 1 timme och en kvart i dag och ink avskrittning. Ska alltså rida lite lugnare imorgon, planering kommer.

Tycker ni jag utverderar bra eller vill ni ha bättre och mer nogrant?

Inga ridbilder ifrån idag tyvärr, blev bara suddiga pga mörkret när mamma fotade. Även filmen blev mörk :(



Bushästen som väntar på något gott :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0