Hur jag tog hand om henne igår.

Igår ställde jag in henne i spolspiltan efter och började med att kyla av benen lite efter passet och spola av benen och göra rent för att redan nu utrota muggen. Hon har nämligen fått lite små skorpor i karlederna och det vill vi ju inte ha.

Först tvättade vi benen med grumme såpa och jag masserade in det och lät det vara i några minuter.

Jag oljade in hovarna och smörjde in muggen med lite mjukgörande.


Sist av allt linimentade jag hennes alla ben och lite på ryggparti och halsen.



Natti natti

Fin häst!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej ville bara säga att jag tycker om din nya färg på designen! :) Fortsätt blogga och uppgratera ;)

2011-10-29 @ 10:23:01
Postat av: Cornelia

ohh liniment för eliiiit hästar ;) puss

2011-10-29 @ 11:43:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0