Hej det var ett tag sedan...

Hej allihopa, det var ju ett tag sedan!
Kan berätta lite om varför jag lade ner bloggen under en period, Varför jag börjar blogga igen och hur det ligger till just nu.

Som ni ser har jag skaffat mig en ny fräsh design, hoppas ni gillar den!

Anledningen till varför jag slutade blogga var helt enkelt för att det blev för mycket att hålla koll på hur mycket och lite man bloggade samtidigt som det var mycket med skolan och La Venza! Har faktiskt ingen koll på hur länge den varit nerlagd och när jag låste den. Om någon skulle säga 2 månader hade det kännts lika igenkännande som ett halvår. Får väl kolla tillbaka hur länge den varit nere.

Måste också säga att det tog emot lite att låsa den, då jag vet att det är många som kollar in min blogg varje dag och gillar den. Samtidigt har jag fått mycket mejl och tjat om att jag borde låsa upp den igen. För ett tag sedan fick jag verkligen lusten att öppna den igen, var dessutom en person som fick mig att verkligen ta tag i det igen! Tackar! Har faktiskt dessutom saknat det ganska mycket!

Kände väl riktigt att jag inte hade något att skriva om, hur kul är det att läsa om saker jag ska köpa/vill ha? Hur tråkiga promenader jag går på osv. Mycket i mitt liv består ju utav stall så det var väl lite jobbigt den stunden då jag inte kunde rida och hålla på som vanligt.

NU är vi fit for fight agin! Nu ännu starkare och bättre! Om någon vill veta mer om "skadan" kan ni gärna kommentera lite önskemål så ska jag göra så gott jag kan. Glöm inte att det är ni som får hjälpa mig att bli bättre, så jag tar emot alla slags önskemål som ni har.

Dels är detta också väldigt bra för mig att hålla koll på vad jag gör, planeringar osv inför hösten och vintern.

NU

La Venza rids igång efter en tids vila pga svullnad i ett framben. Uppkollad med veterinär och ultraljud och sedan flera veckor tillbaka redo att sättas igång. Nu är vi inne på galoppen och ökar på långsamt och säkert. Rider ut mycket just nu, rider lite på volten och mycket intervaller ute i naturen. Klättrar lite grann, inte så mycket ännu men det är väldigt varierat. Ibland rider jag skritt på volten och endast rider med vikthjälperna och en annan dag kanske jag rider ut på en lite längre lugnare runda med lite längre sträckor trav osv.

Ni kommer få läsa mer om det framöver! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0