Tröttis

Jag var så otroligt trött igår så det finns inte, därav bloggningen!

Igår åkte jag till stallet, mockade och fixade lite innan ridningen. Gjorde i ordning henne och gick ner till volten. Konstigt, volten var mycket mjukare nu än vad den annars brukar vara. Troligtvis för att det är många som varit där nere och ridit eller kanske pga vädret?

Hur som helst skrittade jag fram henne i 10 minuter. Jag jobbade henne låg och rund i formen och började trava igång när jag var nöjd med lite arbete i skritten och hon lyssnade i volterna.

Travade på fyrkanten och gjorde bågar på varje långsida där jag ställde om och bytte sittben. Hon lyssnade förvånadsvärt bra på mig och det kändes väldigt bra. Jobbade lite snett igenom med ökad trav som också kändes bra.

I galoppen tog jag några delar från LB programet och tränade lite på förvändgalopp för att stärka den i båda varven. Gick bra men gjorde det bara som en liten övning och inte nöta för mycket på det. Tränade lite på att öka galoppen på långsidorna och minska på kortsidorna, en övning för att få henne lyssna lite merbra på mina hjälper helt enkelt. Det svåra med övningen var att få tillbaka henne till en kort galopp från att hon ökat på den väldigt bra men då var det väldigt viktigt med halvhalter oh om hon inte lyssnade på hjälperna gick jag in på volt där hon lugnade ner sig och jag kunde fortsätta. Väldigt bra övning må jag säga!

Red igenom programmet en gång och travade sedan av henne efter en lyckad uppridning. Travade av i låg form några minuter och sedan skrittade hon av 10 minuter med mig och när jag mockade skrittade hon av sig själv ytterligare ca 5 minuter. Hon är så söt! Sedan när hon tyckte att hon var klar med att gå runt på fyrkantsspåret som hon själv ville följde hon efter mig. Då gick jag runt i lite cirklar och konstiga mönster som hon gick efter mig i. Efter passet fick hon lite belöning.

I stallet sedan fixade jag med muggen och lite fix med att ta upp täcken på loftet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0