Ridlektion för Bettan

Idag har jag varit i stallet ganska länge, hela 8 timmar... hehe! Tänk att jag var i stallet i 6 timmar när min vän Clara var med... och jag som tyckte jag var snabb!

Först hjälpte jag Isabelle i stallet som hoppade en shettis och sedan Asta! Såg verkligen superbra ut båda gångerna. Isabelle är verkligen tuff och vågar satsa och hoppar bra och kontrollerat (vilket jag inte gjort). Asta är svår i galoppen och blir lätt pigg när jag ridit honom förut så jag har mest travat och skrittat på honom. Jag nöjer mig med det eftersom jag känner att det inte är någon nytta att göra något man inte har helt kontroll på och presterar bra i.

Isabelle får det att se så himla enkelt ut... jag förstår inte hur!? Hur som helst hoppade de som högst 1 m med lite galoppbommar och studs och det var himlans kul att se på och jag fick några fina bilder! Men nu är min data paj så bilderna kommer imorgon!

Lektionen för Bettan gick superbra. I början gav hon mig en utmaning men det löste sig väldigt bra! Ska tänka mycket på halvhalter på ytter och vila på steget så att hon inte drar iväg för mycket. På galoppvolten i programet ska man tänka 4 olika punkter som man ska ta ett galoppsprång på och då blir volten perfekt. När hon går bra i programet ska jag ta ihop handen och driva fram till handen. När hon går bra och stadigt bör jag inte ha handen så särad.

Skriver mer utförligt imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0