Dagens planering

Idag fick jag lite sovmorgon och bara tagit det lugnt :) Idag ska jag longera La Venza, ska bli roligt för senast var någon gång i somras! Ska bli bättre på att longera mer för det är nyttigt att jobba utan ryttare på ryggen. La Venza är superduktig att longera och jag ska bara göra det lite lugnt idag.

Många kanske tycker nu att det är fel att longera, att hästen ska nöta på samma voltspår hela tiden och ja, you name it! Måste då bara säga att jag inte longerar på samma voltspår hela tiden. Jag brukar gå runt på hela ridbanan och brukar faktiskt inte köra mycket på volten. Kan filma lite idag också! Om det inte är någon på volten tänkte jag löslongera henne mestadels.

Anledningen till varför jag inte tömkör är för att jag helt enkelt inte känner att jag är bra på det, Men vi får se, det kanske blir ändring på det idag?

När jag longerar brukar detta användas

Träns eller repgrimma
Longeringsgjord
Schabrak, ibland fårskinnspadd
Tömmar som jag använder som lina
longerpinne
Snodd som inspänning

Om jag använder repgrimma brukar jag ibland bara ha den och inga mer grejer, hon är så duktig hon! Skjuter upp ryggen bra och arbetar i låg form.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0