Bingo

Har haft en väldigt rolig dag! Först på praktiken mockade vi och fixade allt lite smått i stallet, insläpp, hjälpte till på en hopplektion Insläpp igen och sedan fodrade vi lite osv. Direkt efter praktiken åkte jag till mitt stall.

Fixade lite i stallet, gjorde i ordning La Venza och planerade att rida på banan! Skrittade fram 10 minuter på långa tyglar, musik i örat på högsta volym och skrittade till musiken, det är livet det! Plockade henne i låg form och travade igång. Redan från början kändes hon superfin och mjuk sedan tävlingen. Perfekt dagsform helt enkelt.
På kortsidorna gjorde vi 15 m volter och sedan bågar på långsidorna. Bra och lösgörande och perfekt uppvärmning. Ibland hoppade jag över volt om hon var fin och känt att jag viljat träna lite mer på raka spår.

Jobbade mycket på att hon fick bära sig mycket själv och eftersom hon var så mjuk i munnen tränade vi också på att hon skulle stanna kvar i formen med glappare kontakt vilket hon gjorde.

Travjobbade mest idag, när jag var nöjd skrittade jag av 7 minuter på ryggen och 15 minuter för hand. Ca 25 minuters avskrittning.

Framskrittning: 10 min
Effektiv träning: 20 min
avskrittning: 20-25 minuter på långa tyglar/ledandes.

Efter ridningen gick vi upp. Stretchade igenom henne, hon var väldigt duktig :)

(går inte att ladda upp bilder....)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0