1 vecka

Vet att jag varit jättedålig nu under en vecka, det är för att jag haft väldigt mycket att göra men jag tänkte berätta lite om veckan som varit och plan för nästa vecka :)

Veckan som varit har varit bra, lite spänd för oss båda inför tävlingen men det har kännts bra ändå.
Måndagen fick hon vila då jag hade praktik, då hinner jag inte rida alltid.

Tisdagen red jag igenom henne lite grann, blev lite småhinder då också som La Venza tyckte var väldigt roligt att hoppa!

Onsdagens schema var det dressyrträning som gällde. När jag kom åt henne blev hon sur och satte sig på tvären. men jag är trots det nöjd med henne. Fick bra tips av Josefina. Vi har kommit ännu ett stadie då hon tycker det blir ännu något jobbigare och när hon tycker det är jobbigt sätter hon sig på tvären lite grann. Detta var väl en dag hon tyckte det var ytterligare lite jobbigt men det gick väl helt okej. Tränade lite på att min inner ska vara kvar på plats nära manken och ytter ledande och visa vägen vilket kommer få henne stadigare i formen utan för mycket hand. Men som sagt var det en jobbig träning men det löste sig :)

Hon fick vilatorsdagen.

fredagen planerade jag att skritta fram och av ut och rida igenom på volten. Jag skrittade ut 10 minuter och jag hade inte alls några stora förväntningar på passet så jobbig som hon var på onsdagens träning. Red effektivt på volten ca 10 minuter. Skrittade av 10 minuter också. Mycket reflexer på :)

Lördag
= tävling. Våran första lokala dressyrtävling. Väldigt nöjd, det var ju ändå våran första lokala tävling tillsammans! Skrittade dit (20 min) och fick vänta där 3 timmar tills jag fick komma in på framridningen. Kändes bra på framridningen men hon blev lite tittig på banan och lite ostadi men är nöjd. 58,9 % och jag fick mycket beröm av både tävlingsledaren och några där som tyckte hon var urläcker! Kul :)

Söndag idag kom en massör ut till La Venza och kollade både hur hon rörde sig i skritt och trav och kände igenom. Hon var fin och fräsh men lite spänd i bogarna. Har fått mycket tips på stretchningövningar som jag ska bli bättre på. Hon kollade även på mina sadlar och vi såg vilken som passade bra men mer tänker jag inte säga. Jag är väldigt nöjd :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0