Träning för Camilla Leksell

Igår var jag ju på hoppträning, gick faktiskt bra!
Pappa hämtade mig så åkte vi och hämtade transporten. Mamma var sen så vi lastade en halvtimme för sent ungefär. La Venza gick in direkt!! Superbra.
Vi åkte till ridhuset och vi hann precis in i tid så det var verkligen superbra.

När vi kom dit träffade vi alla i laget, lagtränaren och vi presenterade oss för alla. Alla var supersnälla och hade jättefina hästar.

När jag var på årsta runsten för någon månad sedan fick vi 2 vägringar och jag ramlade av båda gångerna med hjärnskakning som fått mig lite rädd tyvärr. Jag hoppade i lördags och kände att jag knappt vågade men det beror nog mycket på att jag hoppade ute på hårt material och kände mig osäker. Men jag känner att jag var på väg i en svacka där nu men det känns mycket bättre nu igår då vi fick bort min ”rädsla”.

Vi började med markarbete, där ville dock La Venza gärna öka lite men det blev bara bättre och bättre.
Sedan gjorde vi samma sak i galopp, 3 skutt och bommar i mellan. Sedan med 3 & 4 galoppsprång mellan. Sedan höjde vi och satte ihop hindrerna i kombinationen. 1 oxer med en häst i med 2 andra räcken.
Hästen var läskig tyckte La Venza så hon vägrade 1 gång åt varje håll men det gick bättre sen.
Vi gick över till att hoppa grinden, som var lite läskig med en hängande jacka på hinderstödet men ett lite större hopp var det ända som blev, över till orangea muren som hon hoppade gallant. Även schackmattan och muren gick bra.
I slutet hoppade vi en bana som också gick bra, känner att jag fick en stadigare och bättre sits.
 Måste säga det att jag var så otroligt jävla nervös, jag kände nästan hela passet att någon gärna fick komma och döda mig. SÅ nervös var jag. Jag kände hela tiden när jag såg dessa läskiga hinder att det där klarar inte min häst – vilket hon gjorde!
Så glad :) Tyvärr inga bilder.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0