Stallfri dag

Stallfri dag och massa plugg under dagen!

Idag har Emelie La Venza, markarbete och uteritt är vad som står på schemat idag. Jag ska snart på picknick då min lillebror har det med sin klass och jag är hundvakt så hunden hänger på!

Ska jag berätta en rolig sak? Jo det är så att Dixi sov hos hennes grannar idag då hennes ägare är bortrest. Grannarna släppte ut hundarna på tomten (de har en egen hund också) och Dixi hoppade fort genom staketet och sprang spårlöst bort. Grannen skyndade på sig skorna och hon var borta. Han letade i en timme, sedan ringde Husse och bad de kolla hemma hos mig. Joo .. tror ni inte Dixi sitter utanför min ytterdörr och väntar på mig?! Gullis säger jag bara!! Sedan ville hon inte gå där ifrån heller för den delen.


Ganska likt, hihi! Dock har hon ingen munkorg, smärtsamt ska det vara och djupa sår!! Skämt å sido.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0