mot stallet!

Tidsinställt!

Nu är jag troligtvis på cykeln i full fart mot stallet! Ska åka förbi Isabelle så cyklar vill tillsammans.
Ska nog antagligen hämta in La Venza ganska direkt och sedan mocka och fixa när hon står i gången. Eller så går hon ute tills det är dags.

Idag ska jag och Isabelle rida lite på ängen där borta bakom stallet. Vi har byggt upp 2 terränghinder som vi tänkte hoppa där.
Ett ris och ett granhinder. Vi ska bygga på banan mer och mer med vattengrav osv senare under sommaren. Så det är kul.
Tror det blir lite dressyr där också så vi får se om jag tar gramanen. Då jag precis tänkt att jag ska rida med graman/snodd dressyr nu ett tag regelbundet för att förbättra mig själv i sitsen och hjälperna istället för att det blir för mycket tjafs med henne och jag känner att det bara blir värre nu. I en svacka just nu, upp ur den igen! Eftersom La Venza är så svår blir det jobbigt i längden, därför måste jag sätta fart och börja arbeta med mig själv så jag är stadig för att kunna fixa med henne sedan.

Har varit med om att någon vän viljat rida La Venza och då gått som en klocka, men med riktiga ögon kan man se att hon bara fuskar. Lite tråkigt då att personen i sig tror att det går bra även fast det inte gör det. Tur att jag och min medryttare vet hur vi rider hästen ;) inte lata inte! Jag vet hur jag ska rida, men det är jättesvårt att få henne gå bra på rätt sätt.

Cykeln väntar! Ciao!



Kommentarer
Postat av: Emelie

Haha klart vi inte är lata:d:d

2011-05-31 @ 09:05:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0