Lektion

Idag red jag lektion, gick superbra! Red en svår häst som heter Coiette men det gick faktiskt över förväntat! Inte alls lika het som vanligt och inte heller lika "bita sig fast " typen som hon brukar. Jag red med spö, eller en förlängning av armen som Kalerias man säger ;)
Jag kan säga det att jag oftast alltid rider med spö på alla hästar. Om det såklart inte är en otroligt spörädd häst.
Men om det är någon pigg häst spelar det ingen roll, för spöt ska ändå inte få hästen att gasa på mer och mer. Jag använder spöet för att ge bättre hjälp, precis som sporrarna.

På tal om sporrar känner jag att jag ger bättre hjälper och når till mycket mer när jag har det på La Venza, ska börja rida lite mer på det.

File:Ep gdgalle.jpg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0