Ledig

Idag är jag ledig!! Jättehärligt faktiskt.

Min moster har rensat vår kyl, så jag tog tag i lite grönsaker som jag tar med till La Venza. De passar nog bättre i hennes mage :) Läste nämligen precis att man kan ge överblivna grönsaker och frukter till hästen, visst jag är inte efterbliven! , men man vet ju inte riktigt vad som är bra. Tydligen ska palsternacka, morötter, kol och massa olika sorters grönsaker. Men som med allt annat får man väl ta det med en nypa salt. Lika väl som att vitlök skulle vara bra för hästen. (återkommer med det ämnet)

Jag har alltså rensat ut och tagit lite grönsaker. Blandannat har jag tagit paprika, potatis, morötter, äpplen, palsternackor och tomat! Tomat, äpple och morötter har hon ju ätit förut som de flesta. Hon älskade tomat till en början men dock senare dissade hon det men nu kollar iv igen! :)

Förresten, grönsakerna ovan skulle vara bra för att stärka matsmältningen och renar tydligen. Men som sagt, nypa salt!


Morötter
Potatis


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0