Gästbloggning - Lisa

Hallo! Vi har lunchrast just nu och Johanna vet inte vad hon ska skriva så då ska jag, Lisa, gästblogga här.

Jag och Johanna går i samma skola, i parallellklasser. Jag rider på ridskola två gånger i veckan (en gång i vanlig lektipnsgrupp och en gång i hoppgrupp), Mälarhöjdens ryttarsällskap och det har jag gjort i ganska många år. Jag tänkte berätta lite om några hästar jag har ridit ganska mycket och tävlat: Mistral, Tekla och Billy.

Mistral var första hästen jag tävlade med lokalt. Första tävlingen var Sundby och det gick väldigt bra, tyckte jag ;) Ett stopp första klassen och två stopp i andra klassen. Mistral är en ganska busig och feg herre så det var bara bra att jag kom banan runt och inte vägrade ut mig. Dock är Mistral en väldigt liten c-ponny så jag är för stor för honom nu, men rider honom på en dressyrlektion då och då. Han är väldigt rolig men kan bli stark då och då :)



Sen fick jag sluta med Mistral för att han började stanna för mycket och vi kom ingen vart, då fick jag rida Tekla istället.

I början gillade jag inte Tekla så mycket, jättetråkig häst haha. Sen red jag henne väldigt mycket och nu är hon helt klart en av de roligaste hästarna jag vet haha. Tekla och jag har gjort mycket  tillsammans. De senaste tävlingarna blev vi alltid placerade så det var kul :) Tekla påminner lite om Lavenza i kroppsbyggnad då hon också är lite "kraftigare" haha.



Här kom vi 3:a på en hemmatävling. Hon var väldigt trött om ni undrar varför det ser ganska segt ut då och då :p

Efter en lång tid tillsammans har jag nu under vintern fått rida Billy. Han är helt klart annorlundare än Tekla och Mistral men är ändå rolig när man lär känna honom. Jag är inte van med att behöva bromsa hästar, brukar oftast rida lite segare hästar, så det är kul. Får se om det blir någon tävling med Billy i framtiden, men det skulle vara roligt att testa iaf då Billy är en väldigt fin hopphäst. Hoppas bara vi inte skenar banan runt... Hahaha!



Här är en hopplektion när vi hoppade. De sista minutrarna är ganska tråkiga men i "början" ser man ganska när jag kommer på :) Gick helt okej den här lektionen.

Nej men nu ska jag snart göra franska nationella prov. Så måste dra nu men hoppas ni tyckte inlägget var lite roligt iaf, hinner inte lägga in så mycket bilder och sånt.

Om ni tycker jag verkar intressant eller bara gillar hästbloggar kan ni läsa min och min kompis Klaras blogg: lisaochklara.blogg.se . Vi ses!

/Lisa

Kommentarer
Postat av: lisa

HAHAHAHAHHAHAH vad fail!



tidinställ om inlägget till idag typ ngn tid efter ditt senate inlägg så kommer det upp på rätt plats :P

2011-03-08 @ 14:48:05
URL: http://lisaochklara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0