Frågestund del 1

Fin blogg! La Venza har verkligen blivit så mycket snyggare hos dig, men vad var problemet med henne förut?
 Hur mycket har du utvecklats?

Tack ! Vi båda två har utvecklats på ett bra sätt, något som jag verkligen inte trodde. Förut var hon inte i den form hon är i nu kan jag bäst säga.
Jag har utvecklats från att knappt kunna rida häst i form till att utveckla La Venza och fått bort allt dåligt om man säger så.


 

-Hur har La Venza utvecklats sen du fick henne?
-Vad är dina styrkor inom ridningen?
-Vad har La Venza för ovanor?
:)<3

La Venza har bara utvecklats frammåt känner jag, från att bara springa ifrån arbetet, vara stum och allmänt jobbig i stallet, ute och uterriter så har allt det  försvunnit. Såklart det alltid finns några spår av kvar men det finns det ju alltid.
Mina styrkor är att jag är bestämd, om vi ska frammåt ska vi det. Jag vågar saker jag inte trodde jag vågade mer styrkor är väl att jag lär mig otroligt fort. Men nackdelen är att jag väldigt lätt gör fel och gror in mig på det felaktiga om man säger så.
J <3


vad är det bästa med La Venza?:)
hur länge kommer du att behålla henne?:D
är inte jag bääst? :P

hehe, lite knasiga frågor bara:P ;)

 

Det bästa med La Venza är allt, hennes personlighet och att hon visar kärlek på ett sätt som alla kanske inte tror är kärlek. Jag ser på henne och hamnar i en annan värld, det jag ser på henne ser ingen annan. Tex när gör något hon inte får göra handlar det inte alltid om att irritera, men jag ser gränserna och vet vad hon menar. Jag kan läsa av henne väldigt bra, som ingen annan gör.
Föralltid! Nej men livet har sin gång och vi alla kommer skiljas åt någon gång, dock så kommer hon inte lämnas tillbaka.
Jo du är bääst!
Nejdå, ingen fråga är dum eller knasig
J



Vilka bloggar läser du?
Vilken ras är Lavenza??
Hur gammal är du?
Vilken stad bor du i?

Hur har då råd med både ridskola och egen häst???

Jag läser främst ; Dressyrmupparna, ponnysanning, teamsl, Johanna Grant, Ponnyhopparen m.m
La Venza är en svensk ridponny.
Jag fyller 16 i år.
Sthlm
Jodu! Det har man =)


Klickade du med Lavenza redan från början?

Ja det kan man väl säga! När jag var där på prao blev jag smått förälskad redan första gången jag såg henne! Jag sa det att henne vill jag rida först, vilket inte gick då hon var extremt svårfångad och inte gick in hur man än gjorde. Det var då en dag då vi till sist fick in henne, eller genom att hon fick stå inne vid utsläppet.
Jag kände redan från början att det var en mycket svår häst men som var värd ett hårt jobb, jag tog hem henne och kände att det var rätt. Vi har samma personligheter nämligen.
Envisa båda två, kort stubin och dåligt tålamod och såklart mycket mer. Allt hon är , är jag också och det jag är, är hon också!

ska du köpa lavenza?
om du köper henne ska du rida på ågesta då?
vad är de bästa med lavensza? ;)
<33

-
Ja det kommer jag fortsätta med, såklart :)
Det bästa med henne är hennes personlighet. <3 :)

Vad skulle du vilja göra med La Venza som du inte har gjort än :)

Jag skulle vilja bada med henne :) och sedan såklart ut och tävla med henne på ''riktiga'' tävlingar. Galoppera på en strand kanske vore något? ;)

Hur många besökare har du :D?
Kan du berätta mera om ditt stall o så :D ?
Vad är d bästa respektive sämsta med Lavenza ?

Puss på dig <3<3<3<3

Besökarna kommer jag inte inte säga ;) Senare kanske!
Ja vad finns det att berätta, ett litet kollektivstall på 10 boxar och mysigt stall. De flesta i stallet är underbara, man känner sig verkligen hemma i stallet om man säger så.
Eftersom det är alla olika åldrar är det väldigt kul och man är med de flesta liksom. Ligger väldigt bra till och lätt att ta sig dit. Jättefina ridvägar och kompisar runt om kring. Jättemycket ryttare där i naturen och alltid människor ute i naturen som galopperar förbi.

Bästa med La Venza är att hon ändå är som hon är vilket är personlig, precis som jag och mycket att jobba med helt enkelt. Hon är helt underbar, gör allt för mig över hindrerna, pratar med mig på ett annat språk och det bara säger klick.
Om hon gör något, förstår jag hur hon menar när ingen annan gör det.
 Det sämsta är nog ingenting, eller jo det kan väl vara att ibland känner man att hon är lite för mycket jobb att arbeta med och vill bara skita i allt. Hon har sina dagar precis som alla andra mer eller mindre. Hon brunstar hela tiden också vilket är jobbigt.
Men alla bästa delar täcker såklart de sämsta om man säger så, det väger helt klart mer.
Puss <3 <3 <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0