Svar på frågor

Har fått lite frågor på både mejlen och i kommentarer jag tänkte svara på nu!

Hur gammal är Lavenza och vilken ras?
La Venza är 20 år och hon är en svensk ridponny.

Hur länge har du ridit?
Jag har ridit ända sedan jag var ett litet barn, men på ridskolan har jag ridit i snart 10 år.

Hur högt är La Venza tävlad?
På ridskolan tävlades hon upp till LB dressyr och hoppning.
Innan det vet jag ingenting om, men jag skulle gissa på att hon tävlats ändå.

Hur känner du Pernilla? :)
Vi träffades genom bloggarna (www.gulleojag.blogg.se ) och har nu börjat umgås ganska mycket, vi har mycket planer!

Vad har ni för hästar i ert stall?
I mitt stall finns det några shettisar, 2 travare, några halvblod och några ponnysar. Men La Venza är såklart finaste hästen i stallet och det är väl egentligen jag som tränar mest i stallet.


Du & La Venza är verkligen superfina tillsammans, finaste ekigaget! Hon stod ju på vår ridskola förut.
Tack så mycket! Ja det gjorden hon :)

Hur trivs La Venza som privathäst? tänkte eftersom hon stod på ridskola för några år sedan.
Hon trivs superbra, verkligen fått tillbaka livsgnistan. Jag kan inte tänka mig att hon var något lycklig på ridskolan med tanke på att om jag inte varierar tycker hon det inte är alls kul och vägrar göra saker då.
Tex är hon svårfångad när man gjort något som hon inte gillar, tex om man ridit dressyr 3 dagar i rad tror hon vi ska göra det igen.
Men när vi har kul, som vi alltid har nu så vill hon alltid komma in :)


Hur mycket rids hon?
La Venza rids/arbetas 6 dagar i veckan ungefär.
Vila på tisdagar och rids/markarbetas en gång per dag.
Ridningen är inget vi alltid gör de arbetande dagarna, då det ibland kanske vi kör lite Nh istället.
Vi varierar mellan lätt, normalt och hårt arbete i veckorna.


Tack för alla frågor allihopa :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0