Spännande dag

Haft en underbar dag, verkligen underbar!
Började med att jag åkte till mitt stall där jag mockade och fixade lite.
Sedan gick jag till grannstallet, där Pernilla var :)
Jag byggde en enkel okomplicerad bana som vi nötte lite på, Lite cavalettibommar, några hinder och studs!
Superduttia ekipaget!!

Sedan solade vi lite i varma vädret och gick tillbaka till mig där vi fort fixade La Venza och laddade.
Hade turkosa outfiten idag, red i kortärmad turkos fintröja!
Bilder kommer imorgon.
Fick hem 2 nya bett idag som jag får lägga till i min lista + hackamoret som jag glömde lägga till förut.

Nya betten är ett vanligt tredelat med lösa ringar och ett bridongbett med fasta ringar som också är tredelat.
Red en kortis på bridonget, bara för att testa.
Hon gick superbra, jag tror att hon gillar att ha lite mindre i munnen.

Ska se på mello nu, vad ska ni göra?


Kommentarer
Postat av: Emma

Så söt häst, vilken ras och hur gammal? :)

2011-03-13 @ 12:45:29
URL: http://sandybelloemma.blogg.se/
Postat av: Tina

Alla mina 3delade bett är bridongbett, och letar alltid efter de smalaste betten jag kan hitta annars. Deras munnar är ju inte gjorda för att ha bett så därför vill jag ha så lite som möjligt i munnen på dom. Så synd bara att de flesta bett tillverkarna inte fattar det, samma med strl på bett. Sjukt svårt att hitta de bett jag är ute efter i 10.5-11.5. De flesta börjar på 12.5 morr och när man väl hittar ja då kostar de skjortan istället. suck

Men nu har du ju klart slagit mig i mängden bett. Kom dock på att jag har ett till som jag nästan aldrig använt. Det är ett rakt visningsbett med mässingsfärgade hästsko bett ringar. Undrar om jag inte ska ta och rida på det nån dag.

2011-03-14 @ 15:55:29
URL: http://flixxen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0