Skydd vid ridning

Vid ridning brukar jag nästan alltid rida med skydd. Hon stryker sig bak, därför är det extra viktigt.

Benskydd
* Dåligt slaskväder
* Lathet
* Hoppning
* Uteritt

Benlindor
* Dressyrpass
* Ibland hoppning
* Ibland uteritter

Jag lindar från och med nu alltid med paddar under alla sorters lindor, tjockare paddar från hööks och ej de tunnare sortens ridpaddar. Tycker det känns viktigt och ger bättre stöd.
En ny studie visar att man även ser ut att behöva paddar under fleecelindor, då min vän berättade det som fått höra det av en ridlärare.
Tycker Fleecelindorna känns lite stumma ibland, sedan jag hörde det om nya studien kommer jag här med inte linda utan.

Lindar ni utan eller med?

Bandageunderlägg, filt/skumgummi



Kommentarer
Postat av: MiCKiS

Jag hade alltid benlindor på Kilroy min föredetta medryttarheeest, förutom när det var slaskigt/geggigt eller vi hoppade :)

nej det har jag tyvärr inte "/

2011-03-24 @ 11:56:14
URL: http://wurtz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0