Runsten

Nu tänkte jag berätta lite om hur det var på runsten!

Åkte till stallet tidigt på lördagmorgonen.
Fixade lite medans mamma hämtade transporten.
Vid lastningen var jag jättenervös så det gick inte så bra i början men till sist gick hon in efter några försök.
Nu tänkte jag berätta lite om hur det var på runsten!
Hon slänger sig fort bakåt när hon väl är inne men det gick bra till slut.

Vi hann förbi en snabbis och satte i mer luft i däcken.
La Venza står och rör sig så mycket att alla glor på oss, jaaa det är min ponny !

Väl framme, gick väldigt fort att åka dit.
Lastade ur henne, superbra!
Fixade henne och hann kolla lite på gruppen innan t.o.m
Skrittade runt henne lite, kollade på terrängbanan lite på avstånd.
Detta är vårt nya liv, nu jäklar La Venza!!
Allting gick superbra, kanske inte såg så bra ut men det kändes bra vilket är prio 1.

La Venza blir lugn i transporten så fort jag kommer, gulligullet!
Detta är verkligen något som stärker bandet mellan oss, allting går bara bättre och bättre.

På lastningen hemmåt var hon lite tjorvig, men bättre än ditvägen. All nervositet var ju borta då så det var ju klart bättre och hon förstod nog också att hon skulle hem.
Vi gjorde så att Cornelia tog spöt och smackade på henne på baken, det gick bra! Självklart bara man gör det rätt !!

Kommer lägga in lite filmer och bilder ifrån träningen från min kamera ;)

Nöjda?





Kommentarer
Postat av: Cornelia

N Ö J D SOM FAN <3 :D

2011-03-08 @ 18:57:49
URL: http://corneliaochgucci.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0