Mina bett

Tänkte skriva lite om alla mina bett!



Myler bett fullcheek
Som ni ser är bettet väldigt rörligt.
Dock har jag ej ridit på det så mycket, men ska nog faktiskt testa det idag.
Lite för långt bett dock, men tror inte det är någon fara då jag också har bettplattor.

Ska testa så får ni en recension!

_________________________________________________

3 delat sweet iron
Faktiskt det ända "normala" tredelade jag har så tyvärr vet jag inte riktigt om hon går så bra på det för att vara ett tredelat.
Ska köpa ett muffbett så då kan vi ju se skillnaden.
Men smaken har nog försvunnit lite, men jag tycker att hon går helt okej på det men som sagt svårt att veta när jag inte har något annat.
Mitt vardagsbett är det i alla fall.

____________________________________________

Detta är ett ganska så nyinköpt bett.
Första gången var hon väldigt stum men annars gillar hon kopparringarna som hon leker med.
Hon tuggar, suger och rullar med ringarna.
Tycker det hitills varit ett ganska bra bett ändå.
Bra om de biter tag i bettet.

_______________________________________________




Ett D-ringsbett i gummi, ganska tjockt.
Skrivits mycket om detta bett då det är ett bra bett.
Många stora ryttare rider på detta då de anser att hästarna får ett sug.

Jag tycker det är ett superbett, jag gillar det!
Dock har jag glömt bort det lite.
Billigt och värt att testa!

_____________________________________________


Mässingbett 2 delat med bettplattor och ett utan plattor
Rider ej på detta bett särskilt mycket dock då jag helst föredrar 3 delade bettet.
Har inte så mycket att säga, helt okej och jag rider på det ibland för varieringens skull.

____________________________________________________________________



tredelat mylerbett!
Detta bett ligger både mig och La Venza kärt.
Både jag och hon fungerar super på detta bett.
Väldigt lite hissfunktion om man har tygeln i nedreringen, men inte mycket.
Bettets mundel ser inte ut som på bilden, den är mer delat om man säger så.
Rekommenderar detta bett mycket varmt!

__________________________________________________________

 Svart gummibett, rakt

Inga bra erfarenheter, men bra variering.
Har det endast till uteritt då vi inte gillar detta särskilt mycket.
Blir stum och gillar nog ej smaken på bettet.
Luktar och smakar inte gott .




Kommentarer
Postat av: louise

varför har du så många bett istället för typ 1-2 som hästen trivs med att variera mellan? bara undrar.. :)

2011-03-11 @ 23:18:22
URL: http://galetfort.blogg.se/
Postat av: Tina

Haha du är inte långt från mig med bett mängd, å då har jag ju haft Felix bra mycket längre än du haft Lavenza haha.

De jag kör på är

3-delat m fasta ringar

2-delat m lösa ringar/bettplattor

Det e de två som framförallt Herman har.

Sen "Felix bett"

Nova bett

Kandar mässing m lång låg tungfrihet/3-delat m fasta ringar

Kimblewick m låg tungfrihet

Pelham rakt

3-delat Fullcheek (vill testa det på Herman för att ha när man börjar rida mer på han, men det kan va lite långt.)

Rakt Happy mouth

Hackamoore

Har haft ett 3-delat med sweet iron och koppar, det trivdes Felix bra på så funderar på att köpa ett sån igen.

2011-03-12 @ 10:58:51
URL: http://flixxen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0