La Venza - hoppning

Har kommit på att La Venza faktiskt är superduktig i hoppningen, det är något jag själv inte tänkt satsa på innan men intresset väcks bara mer och mer faktiskt.

Hon har väl en ganska bra teknik , vad vet jag!
Men hon brukar inte riva eller vägra med mig, nu säger jag inte att hon aldrig gör det osv men hon är ingen häst som brukar göra det.
Hon har aldrig vägrat med mig faktiskt, hon vill alltid göra sitt bästa och det känns bra.
I sommras när jag vände bort från hindret blev det missförstånd och hon hoppade ändå även fast det var ett hur konstigt läge som helst, min lilla bebis det! Det var ett 100 cm hinder och vi red mot hinderstödet och när vi skulle vika av hoppade hon innan och jag ramlade av ;)
Hon brukar heller inte riva, på US-cupen kom vi runt felfritt hur vi änn knasigt kom på hindrerna.
Men det klart att hon river ibland, det gör alla !!!!

Sedan sa ju Helena som sagt att hon är en häst som hoppar i alla lägen (vilket jag själv märkt) och då gäller det att jag taggar till mot hindret lite mer.

Kanske är hoppningen vi bör satsa på? haha

Bilderna ifrån avramlingen kommer in ikväll, går nämligen inte att lägga in just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0