KM?

På onsdag är sista anmälningsdagen till ridskolans klubbmästerskap!
Pernilla kan inte vara med på sin häst eftersom de bara har en hoppsadel och en medryttare ska vara med på Boy.
Därför låter jag Pernilla tävla La Venza :) , jag kanske också ska anmäla mig troligtvis men vi får se imorgon.

Folk tycker säkert jag låter vem som helst rida, tänker bara kortfattat berätta att det inte är så.
Finns fåtal personer som "tvingat" mig låta de komma att rida, synd att folk inte förstår själv att man kanske inte vill?
Ända sättet är ju tyvärr att låta de komma, jag är allderles för snäll när det gäller sånt.
De som ridit henne och provat liksom är ju Kaleria och Hanna- vilket vi alla bara tycker är kul om man vill se skillnaden ibland jämnfört med hur hon var förut.
Var ett tag sedan både Hanna och Kaleria red/testade La Venza, men de ska de nog få göra någon dag :)
Det är bara jag och Emelie som rider La Venza regelbundet, hon är ingen ponny som vem som helst ändå får rida.
Men som sagt tvingas man ju låta vissa rida ..
Emelies kompis Alina har fått rida och även hoppat några skutt efter Emelie ridit, Alina har ju inte ridit på jättelänge så det är klart hon får göra det.
Alina har nog ridit ca 3 gånger, superkul!
Det är ju också bra att låta andra rida och variera lite ibland så hästen lär sig handskas utav andra och inte bara mig.
Vill bara ha det kortfattat att det är jag som rider henne, jag och Emelie är de som tränar henne.
Om jag låter någon annan rida betyder inte det att den personen rider jätteofta vilket mna kanske tror.
Ingen har sagt något ang detta, vill bara säga att man kanske tror att jag låter vem som helst.
Svaret är nej, hon är min häst och jag bestämmer.

De som får rida har jag tankar i huvudet själv om..

Pernilla känner jag, jag vet att jag väljer rätt när jag frågar om hon vill tävla henne.
Bara för att hon tävlar henne nu är ju det såklart inte så att hon är min nya tävlingsryyckttare på La Venza men ni förstår nog.
Jag vill ju samtidigt ge mina vänner något snällt, Pernilla blev jätteglad och jag är glad att kunna ge henne något.

Jag funderar ju på att anmäla mig jag också, men vi får se imorgon hur det blir.
Vill ju att hon kommer ut lite, samtidigt gillar jag inte hoppningen så mycket men samtidigt skulle det vara jätteroligt.
Antingen tävlar vi samma helg eller olika helger jag och Pernilla.


Vad anser ni om detta? låter ni kompisar rida/tävla?
Tycker ni att jag låter många rida La Venza? (svårt att se själv utifrån vad man själv gör)

Kramisar !
Nu ska vi skaffa facebook till Pernilla :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0