Igår & Idag

Somnade framför tv:n igår kväll, var så otroligt trött!
Imorse vaknade jag sent och hann inte med att uppdatera innan stallet tyvärr.
Igår red jag ut med Pernilla & Jessica.
La Venza kändes inte riktigt hundra med muggen, men inget som störde henne, bara lite öm.

Idag när jag skulle rida var hon ömmare i vänster bak och gick lite krassligt, alltså fick hon vila idag. Inget allvarligt, kommer vara borta inom 3 dagar då jag fått en kurhjälp av Kaleria och Hanna! Mugg är ju inget farligt, det kan utvecklats till rasp men den muggen La Venza har kan bara göra henne lite halt i några dagar eftersom hon är ganska känslig vad gäller det.

Ska tvätta med såpa och hibuscrub varje dag och smörja på med en salva. Ska också hämta ut ett recept på apoteket imorgon om det nu är öppet.
Imorgon tar jag & La Venza en liten promenad, för att hon ändå ska röra på sig men att muggen inte spricker och blir värre ska vi inte anstänga henne i hovarna så mycket.
Har ju kört med blåspray varje dag nu, fick rådet av Kaleria idag att avråda ifrån det då det torkar ut och spricker mer och alltså blir värre.
Tur att man har kunniga hästvänner ang sjukvård :) Utan de hade jag inte kommit hit idag.

Var och kollade på lokala idag där jag träffade massa människor! Superkul. Blev verkligen tävlingssugen idag :)

Nu ska jag börja skriva på en foderhästanalys som man skickar in till hästägaren varje år i mars för att berätta hur det går m.m , där man även ska skriva om man vill förlänga eller ej. Jag har avtalet på henne tills 11 juni 2011.

Godnatt, har utsläppet imorgon men jag åker nog hem emellan morgon och lunch.

Maid kör lite strechning på SATS huddinge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0