Hej hörrni

Inte så kul att hon börjat reagerat på muggen igen..
Ska ringa mamma så får vi nog åka dit och fixa med muggen, annars är hon väl halt imorgon.
Vilket inte skulle vara så kul eftersom Emelie har henne imorgon .

Hon har börjat reagera vid muggen som hon gjorde när hon blev halt av muggen.
Blir nog att åka dit och fixa ett omslag med jodopax och blå spray efter jag varit på ridskolan och ridit.

Min babybebis La Venza, bli inte halt igen!
Kan berätta för de som inte vet att La Venza blev halt pga muggen dagen innan tävling, vi behandlade och fixade.
Sedan efter bara några dagar blev hon bra igen, och reds normalt/promenad.
Sedan när hon varit bra i "benet" pga muggen i ca 10 dagar bestämde vi oss för att ändå åka på en planerad träning på ekerö som tyvärr ändå blev inställd pga för få deltagare.
Då fanns det ju såklart människor som skulle diskutera i stallet vad jag gör rätt och fel när man åker med häst på träning när hästen nyligen varit halt.
Visst förstår jag om hon haft något fel i benet, spricka, stukning osv men när folk börjar snacka skit om någon annan och sin häst förstår jag inte riktigt grejen?
Det är huden som var känslig, och sattes igån försiktigt.

Finns så jävla mycket skit det finns att säga om andra dessutom som man får hålla för sig själv tyvärr när det gäller människor man ogillar starkt.
Har lärt mig att inte bry mig om andras hästar och hur folk tar hand om sina hästar efter en incident i stallet och samtidigt lärt mig inte lyssna på skitsnacket som till slut leder till hat pga andras tycke.

Det är så patetiskt egentligen att vuxna människor kan hålla på som de gör, tur att det finns massa underbara hjälpsamma människor i världen som betyder!

Visste ni vem som ordnade boxplats till mig? Utan Carina & Lina hade jag nog aldrig lyckats få boxen!
Utan CW & LW hade jag heller inte utvecklats så mycket som jag gjort idag, tack underbara människor! :)

Ha en bra dag =)


Kommentarer
Postat av: sofie

bloggtävling! va gärna me:)

2011-03-15 @ 16:53:22
URL: http://mylifeandhorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0