Fråga

Någon frågade mig varför jag lindar hennes ben under natten och vad jag använder mig av =)

Jag har fått tips av veterinären att ha det just nu när vi behandlar muggen just också för att det ska hållas rent också.
Eftersom allt är snustorrt under lindan bildas inga bakterier och jag tycker det blivit ett mycket bra resultat efter 24 timmar efter redan.
Jag använder mig utav vanliga fleecelindor och en tjock stall/nattpadd som man bör ha vid nattlindning. Den är tjock så man måste ändå linda ganska hårt för att de ska hålla sig kvar och eftersom det är så mycket fluff emellan blir det lösare än vad man tror det blir. Viktigt att det är en tjock padd och att man använder en nattpadd just för att det annars kan skada hästen mer än vad man tror.

Ha det bra allihopa så ses vi imorgon, ska sova nu :)


såg förresten att mina bilder och filmer ifrån terrängträningen inte är inne, de kommer imorgon/fredag kan jag lova :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0