Färg till hästarna

Svarta/mörkbruna hästar passar i nästan allt. Allt från rosa till svart. Finns väldigt få färger de inte passar i faktiskt.
Beror ju såklart också vilkenb nyans hästen har, men jag kan säga att La Venza passar nästan i allt.
Från alla klara till mer diskreta färger!
Dock är kanske brunt lite tråkigare på bruna hästar.

Bruna hästar Är lite svårare tycker jag! Men de passar nog mest i de mörkare färgerna som svart, marinblått och rött.
Skulle inte vilja ha så skrikiga förger på bruna hästar.
Om man har ljusgrönt tex ser det ofta billigt ut ..

Skimmlar är väldigt svårt att macha till, men jag måste nog säga att grått och skogsgrönt passar de bäst.
Även rött kan vara snyggt men måste säga attjag helst skulle undvika vitt på vita hästar, beroende på vilken färg hästen har i nyansen.

Fuxar är en väldigt jobbig färg att vara snygg med, inte många som lyckas riktigt snyggt med sina outfitar på fuxar tyvärr.
Ser ofta billigt ut då de inte passar särkilt bra som de svarta hästarna gör i orange  tex.
men där skulle jag nog ha svart, mörkgrönt och diskreta färger.
beror också såklart på kroppstyp, nyans m.m
De mörkare fuxarna så som svettfux passar i mycket färger, även lite mer odiskreta.
Oftast när hästägare försöker göra sig stilig med opassande färger brukar det tyvärr inte se riktigt klokt ut.
Men med detta menar jag ju såklart inte att fuxar inte passar i något, det gäller bara att man måste vara bra på att macha!

Vad tycker ni?

Här kommer några bilder på hästar med fin machning till färgen.





Kommentarer
Postat av: lisa

hahaha ja det var ju din idé från början ;D

2011-03-19 @ 16:59:10
URL: http://lisaochklara.blogg.se/
Postat av: Vilma

Du har glömt lite. Skimmlar passar nästan i allt! Jag äger själv en skimmel och han passar i det mesta, fr. Milda färger till klara färger :-)

2011-04-13 @ 13:49:16
URL: http://viochstallet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0